Living Smart
Image default
Bedrijven

Adverteren kun je leren

Laatst hadden wij familiedag waarop je ‘verplicht’ al je familieleden weer moet spreken. Wellicht dat u het herkent en weet dat je vaak tegen deze verplichtingen op kan zien. Toch heb ik heel veel aan deze meest recente familiedag gehad. Mijn oom, een zogenaamde google ads specialist, heeft mij de ogen geopend. Ik raakte met hem in gesprek over dagelijkse bezigheden. Zo vertelde ik dat ik nu net na mijn studie bedrijfskunde was begonnen met een online bedrijf in kantoorartikelen. Ik vertelde dat het nog niet zo goed liep als dat ik zou willen en dat ik hoopte dat daar verandering in zou komen. 

Aandacht is omzet 

Het gesprek met hem heeft mij goede moed gegeven om door te gaan. Zo vertelde hij mij dat hij zich alsGoogle Ads specialist zich dagelijks bezighoudt met problemen dit ik hem zojuist voorschotelde. Mijn bedrijfje had weinig bezoekers, weinig aandacht. En dat resulteert al snel in een lage omzet. Iets wat je niet wil bij een startend bedrijfje en wat funest kan zijn in de eerste paar maanden. Gelukkig wist hij er raad mee. Hij heeft namelijk dé manier gevonden om genoeg aandacht te vestigen op een bedrijf, met vrijwel minimale moeite. Dit klonk als muziek in de oren. 

Een welkome boost  

Google Ads uitbesteden zorgt ervoor dat je tegen minimale moeite vrij snel bovenaan de zoekresultaten bij Google komt. Je selecteert zoektermen die voor jou en jouw bedrijf belangrijk zijn, die gekoppeld zijn aan het product wat jij probeert te verkopen. Tegen een luttel bedrag kom je dus heel hoog in de resultaten te staan. Deze manier van marketing is heel belangrijk, zeker als startend bedrijfje. Middels deze manier krijg je, wanneer iemand zoekt naar een bepaald product wat overeenkomt met de jouwe, veel meer aandacht gevestigd op jouw bedrijf, website of webshop. Een perfecte manier om je omzet een boost te geven.