Living Smart
Image default
Internet marketing

Koppelen van Google AdWords en Google Analytics

front end developer

Wat is “Google AdWords”? De vraag is erg interessant. Dit is wat Google zelf schrijft over zijn contextuele advertentiesysteem:

“Google AdWords is een snelle en gemakkelijke manier om op Google te adverteren, ongeacht uw budget. AdWords-advertenties worden weergegeven naast Google-zoekresultaten en op inhouds- en zoeksites in het steeds groter wordende Google Netwerk, waaronder sites als AOL, EarthLink, HowStuffWorks en Blogger.

Met dagelijkse Google-zoekopdrachten of paginaweergaven in het Google Netwerk, zullen uw Google AdWords-advertenties worden gezien door een groot publiek. ” Als je je verdiept in het onderzoek, zie je veel verschillen met de hierboven genoemde systemen van contextueel adverteren, hoewel het nauwelijks de moeite waard is om ze met elkaar te vergelijken.

De meeste producten van Google hebben een hoge mate van integratie van de ene service in de andere. Een voorbeeld is de link “Google AdWords – Google Analytics”.

Het statistiekensysteem van Google Analytics zelf is een zeer krachtig hulpmiddel om met een website te werken. Hiermee kunt u achterhalen hoe gebruikers uw site hebben gevonden, hoe ze ermee hebben gewerkt, en kunt u de bezoekerservaring van de site verbeteren. U kunt ook de ROI van uw website verhogen, het aantal conversies verhogen en meer geld verdienen. Het kan zelfs worden gebruikt als u AdWords niet gebruikt, aangezien het een op zichzelf staand Google-product is.

Dus waarom moeten we het AdWords-account aan het Analytics-account koppelen? Het antwoord is vrij eenvoudig: het rendement op uw investering in online adverteren verhogen. Als we naar het technische niveau gaan, zullen we na het ‘koppelen’ van deze twee services niet alleen uitzoeken waar gebruikers naar onze site zijn gekomen, maar we zullen ook kunnen bepalen hoeveel van de gelukkigen de eigenaar zijn geworden van de goederen (services) die worden aangeboden door de geadverteerde site (als we het hebben over website verkopen op internet) en vele, vele andere zeer belangrijke indicatoren (kosten van een applicatie, veelbelovende onderwerpen in contextuele advertenties, de meest populaire producten, pagina’s die kopers “wegjagen”).

Mogelijke situaties:

  • U heeft al een Google Analytics-account en wilt de advertentieprestaties gaan meten.
  • U begint net met alle mogelijkheden van Google-tools en u heeft alleen een AdWords-account.
  • Het kan zijn dat u al heeft geprobeerd om twee accounts te koppelen, maar niets heeft gewerkt.

Laten we elke situatie afzonderlijk bekijken.

U had al een Google Analytics-account

Bent u begonnen met adverteren en wilt u de effectiviteit ervan volgen? Het antwoord op deze vraag is heel eenvoudig: koppel gewoon uw AdWords-account aan Analytics.

Wat doen we:

  • Ga naar ons Analytics-account. Voeg in de instellingen van het vereiste account een nieuwe gebruiker toe met dezelfde gebruikersnaam die wordt gebruikt om in te loggen op AdWords.
  • In dit geval moet de gebruiker beheerdersrechten hebben!
  • Verlaat de Google Analytics-service (klik op de knop “Afsluiten” in de rechterbovenhoek)
  • Ga naar uw AdWords-account. Er is een tabblad “Analytics”. We klikken erop.
  • Een pagina met opties voor verdere acties wordt voor ons geopend:
  • We kiezen voor de tweede optie omdat we hebben al een Google Analytics-account en klikken op “Volgende”
  • Er wordt een nieuwe pagina geopend met een vervolgkeuzelijst waarin we de naam selecteren van het account waaraan we eerder een nieuwe gebruiker hebben toegevoegd. Hier laten we alle aangevinkte vakjes achter:
  • Klik op “Koppelen aan account”
  • Dat is alles, nu hebben we gekoppelde accounts. Na een tijdje stromen de statistieken naar uw Analytics-account.

U heeft alleen een AdWords-account

  • Alles is hier veel eenvoudiger:
  • Ga naar uw AdWords-account. Er is een tabblad “Analytics”. We klikken erop.
  • Een pagina met opties voor verdere acties wordt voor ons geopend:
  • We kiezen de eerste optie en klikken op “Volgende”
  • De pagina met profielinstellingen van Google Analytics wordt geopend. Hier vullen we de velden “Website URL” en “Accountnaam” in. We laten beide selectievakjes staan.
  • Vervolgens verschijnen “Algemene bepalingen”. Ik denk dat het de moeite waard is om ze een keer te lezen. Dan accepteren we ze (zet een vinkje bij “Ja”) en klikken op de knop “Maak een nieuw account aan”
  • We hebben nu een nieuw Google Analytics-account dat is gekoppeld aan ons AdWords-account. Doel bereikt

Mogelijke fouten

Het kan gebeuren dat wanneer u een bestaand Analytics-account aan een AdWords-account koppelt, u een nieuwe gebruiker heeft toegevoegd met een login van het AdWords-account en beheerdersrechten, maar bij het koppelen schrijft het systeem “0 accounts om te koppelen”. Dit kan worden veroorzaakt door:

Bij het toevoegen van een nieuwe gebruiker bent u vergeten zijn type als beheerder op te geven

Uw Analytics-account is al aan een ander AdWords-account gekoppeld

In dit geval moet u een nieuw account maken (in uw Analytics-account) en, nadat u een nieuwe gebruiker heeft toegevoegd, een koppeling maken met uw AdWords-account

Na een klein aantal manipulaties kunt u de effectiviteit van advertenties volgen en beslissingen nemen op basis van de rapporten van het statistiekensysteem van Google Analytics, gericht op het vergroten van de winst.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html

Gerelateerde artikelen

Huur een SEO specialist Apeldoorn in