Wanneer je de naam Sony hoort, komen beelden van hightech en hoogwaardige consumentenelektronica in je op. Het is een van de sterkste merknamen in de wereldwijde elektronica-industrie. Heeft het bedrijf tenslotte niet een rol gespeeld in de evolutie en groei van de elektronische apparaten en gadgets die we dagelijks gebruiken? Wie gaf ons de Walkman, de Discman, de Trinitron en de Wega? De meeste producten van het bedrijf genieten een immense populariteit en het Sony plasmascherm is daarop geen uitzondering.
De geruchten over de grote fabrikantSony domineerde lange tijd vele sectoren van de elektronicamarkt; maar met de komst van betere en goedkopere technologie zijn andere bedrijven met een vergelijkbaar aanbod gekomen en hebben zij Sony’s marktaandeel aanzienlijk teruggedrongen. Er waren zelfs geruchten dat Sony zich helemaal uit de markt voor plasmatelevisies zou terugtrekken, maar deze geruchten bleken onjuist te zijn. In feite heeft het bedrijf verschillende sony kd-43xg8305 plasmaschermen geïntroduceerd, waaronder de S-serie Sony plasmatelevisies. Deze modellen zijn er in verschillende maten, van 19 inch tot 40 inch. Waarom worden er letters in de types gebruikt?Andere plasmaschermen van Sony zijn onder andere modellen in de V-serie en de W-serie. De Sony-plasmatelevisies in de V-serie zijn iets dunner dan die in de S-serie en zijn allemaal “HD Ready”, d.w.z. geschikt voor het weergeven van high-definition programma’s. De toestellen in deze Sony plasmaschermcollectie zijn verkrijgbaar in 26, 32 en 40 inch. De enige plasmatelevisie in de W-serie heeft daarentegen een scherm van maar liefst 50 inch (het andere flatscreen in de lijn is een lcd-tv). Al deze Sony plasmatelevisies worden geleverd met een volledige set functies, zoals digitale tuners en krachtige luidsprekers, die beloven zeer gedetailleerde, extra heldere en scherpe beelden te leveren om de kijkervaring te optimaliseren. Hoe probeert het merk de tegenslagen op te vangenHoewel elektronische apparaten van Sony over de hele wereld zeer populair zijn, heeft het bedrijf nauwelijks nog een monopolerende greep op de elektronicamarkt. Ondanks de overvloed aan Sony plasmatelevisies met prijzen die variëren van €1700 tot meer dan €5000, is de verkoop de laatste tijd teruggelopen en lieten de prestaties van het bedrijf op de markt voor plasmatelevisies veel te wensen over. Het bedrijf doet echter veel moeite om de situatie te verhelpen door Sony-plasmaschermen op de markt te brengen die betaalbaarder zijn en die volgens bedrijfsfunctionarissen en ingenieurs aantrekkelijker zijn voor consumenten over de hele wereld. Het merk laat zich niet uit het veld slaan, maar slaat terugSony was en is nog steeds een produktiereus in de elektronica-wereld, ondanks de toegenomen concurrentie. Het feit dat er meer concurrenten met vergelijkbare produkten zijn, kan het bedrijf er in feite toe aanzetten zijn tempo op te voeren bij de ontwikkeling van gadgets zoals Sony-plasmaschermen en zijn marktaandeel te heroveren. Plasmatelevisies zelf worden beschouwd als luxeprodukten van hoge kwaliteit, met connotaties van raffinement en exclusiviteit. Misschien zullen deze indrukken bij uitbreiding van invloed zijn op de wijze waarop de consumenten over het bedrijf en de plasmaschermen van Sony denken. Na alles wat er is gezegd en gedaan, heeft de naam Sony nog steeds een aanzienlijk cachet, een naam die wordt geassocieerd met dingen die geavanceerd en innovatief zijn; dingen die worden beschouwd als “must-haves” voor een zeer groot aantal consumenten over de hele wereld. |
https://www.ny400.nl |